I quina millor manera de començar que transcrivint les paraules que li dedica el propi autor?: “És rectangular, blanca, amb 21 forats de vi en formació de singlot. El celler, el nom i les quatre xifres de l'anyada. Respon a un moment clau en la història recent del vi, quan a finals dels 90 una nova generació d'enòlegs i joves viticultors lluiten per fer-se un lloc al mercat, els seus projectes vénen carregats de sinceritat, processos naturals, varietats autòctones, expressió del sòl i respecte per la terra. Abandonant els beuratges vells, els títols nobiliaris, els casalots i castells, la cal·ligrafia medieval i les vores enrotllades de pergamí. Maduresa forma part fonamental d'aquest crit imparable que va transformar la manera d'entendre i fer vi a aquesta vora de la Mediterrània als inicis del segle XXI. El seu gràfic pretén posar imatge a aquesta nova realitat sincera, potent, sense artificis, amb l'orgull de ser filla de l'esforç i el respecte per la terra i la cultura. I és senzilla! La senzillesa existeix en la veritat, i a la veritat s'arriba a través del coneixement del precedent i de la sinceritat projectual. Acaçant constantment la síntesi, buscant aquell grafisme que recull l'essència de l'encàrrec, que és capaç de reclamar atenció i fixar-se en la memòria del receptor. És qüestió d'estalvi energètic, ningú no disposa de temps per aprendre, ha d'aprendre'l i retenir-lo en fraccions de segon, per tant, a menor complexitat, més velocitat.” -Amen!- Res més que afegir-hi...
Certament, aquesta darrera frase ben bé pot reflectir tota l’obra de Dani Nebot. És un especialista en dibuix publicitari, autor d’imatges corporatives que fan servir un llenguatge visual clar i efectiu, amb simplicitat de formes i síntesi lineal grans. Amb un enorme prestigi internacional ja a l’esquena. I nombrosos premis a la seua tasca, com el Nacional Espanyol de Disseny (1995), entre molts altres. En el camp institucional, formà part de l’equip que creà el logotip de la Generalitat Valenciana i també la seua renovació recent. Darrerament ha estat responsable del disseny dels distintius dels punts de vacunació COVID i també del logotip de l’any fuster –cagada del lema, inclosa, tot siga dit-. En el camp del vi, a més de quasi totes les referències de Celler del Roure, ha dissenyat també etiquetes per a Javi Revert, La Comarcal, Casaloalto, Luís Corví Coloma, Vinos de Terruños, la Unió de Llauradors i Ramaders del País Valencià i Bodega Valdelosfrailes.
Pel que fa al celler, ja els dedicàrem un post en el seu moment i per no allargar-nos més, sols direm que duen més de dues dècades d’èxits, com a capdavanters i inspiradors de tendències en el panorama enològic valencià. Són, per tant, una referència vitivinícola ben consolidada que ha dut des del seu inici, i encara continua, una evolució constant sempre a l’alça.
L’ampolla l’havíem comprada en origen, a una visita feta en abril de 2015 ja referida i tot i tenir una mica de floridura fora del tap, aquest estava en perfectes condicions. -Dóna gust obrir-ne així!- 13 anys després romania impecable. En quant al vi, encara es manté també molt viu amb un color entre picota i granat, sense a penes notar-se l’evolució en la vora. Llàgrima densa de caiguda lenta i fina que tinta la copa. Dins: aromes de fruita entre roja i negra, minerals (com de pols o terra eixuta), florals (violeta) i balsàmics (llorer). Tot i això, per darrere aguaita un ventall molt més complex, on destaquem notes làctiques i especiades (regalèssia). En boca, entra suau però amb amplitud, mostrant uns tanins ben polits. Golós i dens, amb retro-nasal on tornen les notes minerals, ara de tinta xinesa. Carnós i persistent. Un gaudi vertader! En un moment òptim, però amb bona guarda encara, per si algú en té i decideix esperar una mica més...
Sens dubte, és mereix l’etiqueta que du!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada